Създаване на таблица с две колони

Pens next to a textbook

Учениците първо прочитат текста и го разделят на абзаци. В тетрадките си правят две колони. В първата чекват абзаците, чийто смисъл им е напълно ясен, а във втората – тези, по които имат въпроси и си записват въпросите. Това би трябвало да им отнеме не повече от 5 минути. След това всички обсъждат, като се допълват и поправят, ако има нужда.

Резултат: Учениците си тълкуват текста чрез въпроси по отделните абзаци.

Примерна инструкция
След като сте прочели текста, имате 5 минути да маркирате абзаците, които можете да разтълкувате без проблем, и тези, по които имате въпроси. Разделете ги в две колони, като във втората си набележете въпросите. После обсъждаме заедно.

Предимства на стратегията

  • Учениците се научават правилно да формулират въпроси по текст;
  • Учениците научават нови думи, термини, фрази;
  • Чрез задаване на въпроси учениците вникват по-детайлно в текста.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • на някои ученици може да не им стигне времето за четене на текста, което сте им задали предварително, и това може да ги затрудни със задачата;
  • текстът може да има доста непознати думи във всеки абзац и това да доведе до куп въпроси и да не им стигне времето;
  • нужно е да подберете внимателно текста;
  • някои ученици може да не успеят правилно да формулират въпросите си и това да доведе до объркване.

Още полезни статии:

Как се рисува котка
Четивна грамотност

“Нарисувай ми… котка” в часовете по чужд език – създаване на текст-описание

Винаги, когато изучаваме лексика от темата “животни”, учениците ми проявяват голям ентусиазъм. Нетърпеливи са да разкажат за домашните си любимци, за животните, които искат да

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.