Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни – вж. 1.2.2. от умение за Личностно развитие

Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни от умение за личностно развитие

На няколко места в стаята с една дума написвате силни страни, които учениците смятат, че притежават, и такива, които смятат, че трябва да развиват (например организиран – неорганизиран). Давате им възможност да помислят в коя категория са и формирате групите, така че ученици от двете групи да работят заедно, за да си помагат.

Предимства на стратегията

  • Дава възможност на учениците да се „вгледат“ в себе си;
  • Изпраща посланието, че всеки е ценен посвоему и че работата в екип позволява да се компенсират дефицитите на всеки един.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • отнема повече време за провеждане в часа;
  • някои ученици може да се отнесат несериозно и да саботират общата работа с неуместни реплики;
  • някои ученици може да не искат да споделят своите области за подобрение.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали