Разделяне на групи чрез пръчици

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на груповата работа, учителят разделя учениците според броя на групите, като на случаен принцип изтегля имената на участниците.

Примерна инструкция
Сега ще се разделим на пет отбора с помощта на пръчиците. За всеки отбор на случаен принцип ще изтегля по пет пръчици, на които са написани вашите имена. Слушайте внимателно, за да разберете в кой отбор ще участвате.

Предимства на стратегията

  • Разделянето с пръчици на случаен принцип предотвратява нежеланието на децата да работят с някого и елиминира предразсъдъците сред тях;
  • Спестява се време от спорове кой с кого иска да работи;
  • Тази стратегия има много разновидности, които може да използвате за разделяне на отбори на случаен принцип: броене 1, 2, 3 – като всеки, който каже 1, е първа група, 2 – втора група, 3 – трета група, и т.н. На същия принцип е разделянето с раздаване на цветни листчета. Всички, на които са се паднали червени листчета, са от един отбор, сини листчета – от другия отбор, и т.н. Друг вариант е разделянето на групи по вкусове: например всички, които обичат ванилов сладолед, са в един отбор, шоколодов сладолед – в друг, плодов – в трети, и т.н.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • това е една от любимите стратегии на децата за разпределяне по групи, защото се получават неочаквани комбинации от участници;
  • записването на имената на учениците върху дървени клечки от сладолед може да ви отнеме 15 минути, но ще ги използвате през цялата учебна година.
  • с изтегляне на пръчици с имена на ученици може да се разпределят и ролите в отбора.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали