Как да видим света през очите на другите?

Ако сте начални учители, вероятно сте се сблъсквали с нагласата на децата, че винаги има само един абсолютно верен отговор и всеки, който не е съгласен, греши. Това води до много конфликтни ситуации, а и ограничава мирогледа на учениците.

Ние няма да изпадаме във философска беседа на тема дали съществува абсолютната истина. Вместо това искаме да ви споделим един урок, чрез който да помогнете на четвъртокласниците си да осъзнаят, че всеки човек има своя гледна точка и целта не е да се опитат да я променят, така че да заприлича на тяхната, а по-скоро да се опитат да я разберат. Това ги учи на две много ценни умения – смяна на гледната точка и социална осъзнатост. Те са свързани с по-голяма емпатия, просоциално поведение и по-благоприятно отношение към чуждата перспектива. В краткосрочен план това ще подобри социално-емоционалния климат в класната ви стая, а в дългосрочен – ще помогне на учениците да се впишат в обществото и да бъдат успешни негови членове.

Както и сами ще се уверите, урокът “Спри! Помисли пак.” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Спри! Помисли пак.” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.