Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?

Творческото мислене не се свежда само до артистични прояви. То представлява способността да измисляме нови идеи, решения на проблеми или начини на действие в предизвикателни ситуации. Повечето възрастни приемат, че децата така или иначе използват въображението си по време на игра и ги окуражават да се фокусират изцяло върху усвояването на нови знания в училище.

Вероятно няма да се изненадате, ако ви кажем, че не е нужно да избирате едното или другото в часовете си. Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите четвъртокласници как да генерират и да развиват идеите си. Както сами ще се уверите, урокът “Ами ако” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. В този урок учениците ви ще развихрят въображението си и ще се превъплътят в писатели и художници, за да създадат един цял нов свят!

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ами ако” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Изследователски дневник
Научна грамотност

Изследователски дневник

Тази стратегия е насочена към два от най-важните елементи на провеждането на изследване – обективно описание на наблюденията и рефлексия върху процеса. Изследователският дневник е

Комуникационни умения
Комуникативни умения

Комуникационни умения

Комуникационни умения   Какво представлява умението и защо е важно?   Какво са комуникационните умения?    Когато говорим за комуникационни умения, имаме предвид да предаваш

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.