Запознайте се с част от историята на СУ “Л. Каравелов”, гр. Пловдив – училище партньор на Фондация Заедно в час.
*Макар училището да не било участник в Програма Училища за пример, то припознава и прилага ключови практики, които са залегнали в модулите на Програмата. Това ни дава увереност да разкажем част именно от неговата история. За да онагледим някои стратегии и подходи по още по-близък до Вашия опит начин, и с оглед обслужване на целите на обучението, сме представили училището като участник в Програмата и сме включили в описанието на контекста характерни за Училища за пример категории и инструменти, които са разпознаваеми за Вас.
Училище “Л. Каравелов” – гр. Пловдив е участник в първия випуск на Програма Училища за пример. Педагогическите специалисти се включват в избираем курс “Умения на XXI век”.
Както лидерският, така и педагогическият екип споделят, че една от най-ценните практики, която възнамеряват устойчиво да продължат да прилагат и след края на Програмата, е наблюдението на часове. Благодарение на този процес се събира важна и автентична информация за това кои педагогически практики успешно допринасят за постигането на целите на екипа и подпомагат това, което той си е поставил като фокус в работата си.
Още в началото на пътя си в Прогамата колегите анализират в дълбочина данните, събрани чрез инструмента за самооценка на учениците и чрез обратната връзка от тях (инструментът “7-те сили на учителя”).
На база на този анализ екипът решава в своя план за Ученика в центъра да заложи следните цели:
На тази база педагогическите специалисти разработват конкретни поведения на учениците и стратегии на учителите, които стават фокус на работата им и съответно – на наблюденията на часове от страна на лидерския екип:
Учениците правят смислен избор (дейности, теми, материали, места за работа, с кого да работи, колко дълго да се ангажира с дадено занимание).
Учениците експериментират, намират нови начини за правене на неща, мислят за други възможности, които може да са налични, говорят за своите открития.
Преподавателят предоставя възможност на децата/учениците да направят избор, който да бъде реализиран на практика и уважен от останалите.
Въвежда система за избора на учениците, която включва формат „планирай-направи-оцени“.
Учениците проучват, като изразяват хипотези, предвиждат и прогнозират.
Учениците създават, правят изводи, обосновават се, представят.
Учителят предоставя материали и дейности, които насърчават учениците да решават проблеми.
Търси причините за логиката на учениците и по какъв начин са научили или достигнали до нещо.
Учениците планират заедно и си помагат взаимно.
Учениците общуват помежду си по време на дискусии или дейности в групи.
Учителят създава възможности за сътрудничество между учениците (планира съвместни дейности, в които учениците работят заедно).
Предоставя на учениците възможности да бъдат лидери, да вземат решения.
Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период на ползване до края на учебната година.