Да се научим на търпение с помощта на няколко гатанки

На нас възрастните често ни се случва да губим търпение и самоконтрол. Пресичаме на червено, изнервяме се на опашката в магазина, диетата все започва “от утре”… познато, нали? Но към децата имаме много високи очаквания – те не трябва да нервничат, да прибързват, да се надвикват или да се оплакват. Всеки начален учител знае, че това не е реалистично. Но е напълно реалистично да им помогнем да се научат на търпение и самоконтрол, защото тези две неща се учат, а не са въпрос на вродени характеристики.

Представете си класна стая пълна с четвъртокласници, които вдигат ръка и търпеливо чакат да ги посочите, а ако изберете някой друг да отговори на въпроса, не се чумерят и не пъшкат демонстративно. Можете да го постигнете, а ние ще ви покажем как.

Споделяме ви урока “Гатанки”. Той е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С негова помощ учениците ви ще разберат какво означава да проявяват търпение и да запазват самоконтрол, особено когато им се иска да викат и подскачат под въздействието на силните емоции.

Урокът се провежда под формата на игра с интересни гатанки. Към него ще намерите работни листи с гатанките и празно място за отговорите на децата. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Гатанки” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Критическо мислене
Критично и аналитично мислене

Критическо мислене

Критическо мислене Какво представлява умението и защо е важно Ученик с критическо мислене? Това е все още обект на обсъждане и най-вероятно има различни интерпретации

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас