Часовник на емоциите – как да разпознаваме чувствата си

Понякога всеки от нас може да се обърка от емоциите, които изпитва: тъга в края на учебната година, когато идва така желаната почивка, безпокойство и вина веднага след новината за спечелен конкурс.

Всъщност повечето от нас, “големите”, знаем, че можем да изпитаме смесени чувства в една и съща ситуация, като радост и тъга например. За децата обаче този феномен вероятно не е толкова ясен. Възможно е те да бъдат напълно объркани от емоциите си и това допълнително да доведе до тревога, вина, срам, гняв.

Разпознаването на емоциите стои в основата на самоосъзнатостта. А самоосъзнатостта е основополагаща за ползотворните отношения с другите, самоефективността, позитивната самооценка. Децата, които разпознават успешно чувствата си, умеят да ги контролират по-добре и да се успокояват по-бързо.

Сами виждате, че изброените умения и нагласи са ключови за това да се чувстваме добре като личности, да вървим напред и да се развиваме – нещо, което всеки добър учител иска за своите ученици. Но как да го постигнете с вашите третокласници?

Ние имаме идея, подготвили сме за вас урока “Часовник на емоциите”. Чрез него учениците ще изследват емоциите си в различни хипотетични ситуации. Ще се опитат да наблюдават какви различни чувства се преплитат в тях и какво ги предизвиква. Това ще развие силно не само тяхната емпатия, но и социалната им осъзнатост! Колко много ползи само от един кратък и забавен урок!

Побързайте да изтеглите пълния текст на урока “Часовник на емоциите”! Той е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици!

Свалете урока “Часовник на емоциите” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Часовник на емоциите” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

STEM обучения ученици учат и играят заедно
STEM

Какво е “фосил” и къде да го намерим?

Още от ранна възраст децата проявяват невероятно любопитство за всичко, което ги заобикаля, и обикновено забелязват неща, за които рядко се замисляме. Особен интерес предизвикват

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.