Как да се науча да запазвам самообладание?

Всички изпитваме тревожни мисли понякога. Надали има човек, който не се е страхувал, че ще се провали на изпит, че няма да го харесат или че няма да се справи с някоя сложна задача. Тревожните мисли имат силата да ни мобилизират, но и  напълно да ни блокират.

Децата също са подвластни на тревожни мисли, които могат да ги парализират и да осуетят всяка възможност да се адаптират успешно в класа, да учат и да напредват. Това силно би попречило и на работата на учителя. Затова е ключово да им помогнем да изградят умения да се справят със своите притеснения.  

Как да направим това? Предоставяме на вашето внимание урокът “Светофар на самообладанието и плашещите мисли”. Урокът изгражда умения у децата да управляват тревожните мисли. Той ще помогне на вашите малки ученици да усвоят стратегия за справяне с безпокойството и да я прилагат самостоятелно и в разнородни ситуации. Независимо дали притесненията им възникват в час по математика, на училищния двор или са резултат от събития у дома, вашите второкласници ще могат да използват тази универсална стратегия, за да намалят нивата на тревогата си. А спокойните деца са децата, които учат и напредват! 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Светофар на самообладанието и плашещите мисли” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Светофар на самообладанието и плащещите мисли” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Приобщаващо образование

Арт терапия за деца със СОП

Специалните деца – така ги наричаме в 21. век. Съвременните общества са ориентирани към приобщаване и максимално ефективно включване на различните хора със специални нужди

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас