Как да разбера, че съм разтревожен?

Като възрастни знаем колко всепоглъщащи могат да бъдат емоциите. Тревогата е една такава емоция, която може напълно да ни блокира и да ни попречи да живеем пълноценно. 

 

Децата изпитват същите емоции като нас. Но разликата с възрастните е в това, че малките хора невинаги разбират, че болката в стомаха е знак за силното им притеснение. Или че лицето им се зачервява, защото се безпокоят. Или че главата ги заболява всеки път преди контролно, защото се тревожат дали ще се справят. 

Като учители знаем колко много може да попречи тревогата и притеснението на учебния процес и напредъка на учениците. Затова времето, което инвестираме в подпомагането на децата да разберат и управляват своите емоции, ще ни се изплати добре! Класна стая, в която учениците са спокойни и уверени, е класна стая, която напредва със зашеметяваща скорост.  

Как да подходите към тревогата на учениците? На помощ идва урокът “Котакът Честър се тревожи”. Неговата цел е да покаже на децата връзката между телесните им усещания и тревогата и безпокойството. Защото разпознаване на емоциите е първата стъпка към управлението им. 

Децата ще имат възможност да изследват знаците, които тялото им изпраща, когато се чувстват разтревожени. Освен това те ще осъзнаят, че всички хора изпитват тревога понякога. И че всеки от нас може да чувства тревогата по различен начин. 

Урокът “Котакът Честър се тревожи” поставя основата, върху която да стъпите при следващите уроци, посветени на разпознаване и управление на емоциите. Затова не пропускайте този важен етап! 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Котакът Честър се тревожи” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Котакът Честър се тревожи” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да постигнем хармония в класната стая?

Учениците са различни – всяко дете има своя собствена уникална история; има своите стремежи, предизвикателства и опит, които предопределят до голяма степен решенията, които взима

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.
Комуникативни умения

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.

Учениците наблюдават своите съученици за паразитни думи и дистрактори, записват ги и за определен период от време отбелязват колко често се използват. Целта е да

Пресмятат по порядък, закръглят
Математическа грамотност

Пресмятат по порядък, закръглят

Тази стратегия е вариант на предишната (4.1.1.), като тук провокираме учениците да предположат горе-долу какъв резултат ще получат, преди да направят конкретното пресмятане. Например, ако

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.