Часовник на емоциите – как да разпознаваме чувствата си

Понякога всеки от нас може да се обърка от емоциите, които изпитва: тъга в края на учебната година, когато идва така желаната почивка, безпокойство и вина веднага след новината за спечелен конкурс.

Всъщност повечето от нас, “големите”, знаем, че можем да изпитаме смесени чувства в една и съща ситуация, като радост и тъга например. За децата обаче този феномен вероятно не е толкова ясен. Възможно е те да бъдат напълно объркани от емоциите си и това допълнително да доведе до тревога, вина, срам, гняв.

Разпознаването на емоциите стои в основата на самоосъзнатостта. А самоосъзнатостта е основополагаща за ползотворните отношения с другите, самоефективността, позитивната самооценка. Децата, които разпознават успешно чувствата си, умеят да ги контролират по-добре и да се успокояват по-бързо.

Сами виждате, че изброените умения и нагласи са ключови за това да се чувстваме добре като личности, да вървим напред и да се развиваме – нещо, което всеки добър учител иска за своите ученици. Но как да го постигнете с вашите третокласници?

Ние имаме идея, подготвили сме за вас урока “Часовник на емоциите”. Чрез него учениците ще изследват емоциите си в различни хипотетични ситуации. Ще се опитат да наблюдават какви различни чувства се преплитат в тях и какво ги предизвиква. Това ще развие силно не само тяхната емпатия, но и социалната им осъзнатост! Колко много ползи само от един кратък и забавен урок!

Побързайте да изтеглите пълния текст на урока “Часовник на емоциите”! Той е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици!

Свалете урока “Часовник на емоциите” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Часовник на емоциите” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.