“Тялото го издава” или как да разпознаваме емоциите си

Децата не могат да разпознават и контролират емоциите си. Често дори и не осъзнават, че далеч не са единствените, които се чувстват по определен начин в дадена ситуация. Това води до непредсказуеми емоционални изблици, обикновено в най-лошия момент, напрежение, липса на концентрация и излишен стрес.

За съжаление, този дефицит на емоционална интелигентност се проявява и в класната стая. Тогава всяка оценка, критика, неуспех или разногласие се превръщат в бомба с часовников механизъм. Ако често ви се налага да прекъсвате часа, за да успокоите разстроен ученик или да предотвратите спор, урокът, който ви предлагаме, ще ви помогне да се погрижите за първопричината, а не просто да продължавате да потискате симптомите.

Урокът “Тялото го издава” е специално разработен за първокласници и целта му е да помогне на децата да се научат да разпознават емоциите си с помощта на сигналите, които тялото изпраща – сълзи, усмивка, сбръчени вежди, учуден поглед, треперещи ръце и т.н. Само ако децата разпознават емоциите си, ще могат да се научат да се справят с тях. А това на свой ред ще им помогне да се владеят и да се разбират по-добре с останалите.

Урокът е разписан изключително подробно, към него има и раздавателни материали за учениците, така че можете директно да си го свалите и приложите в час.

Свалете си урока тук.

Урокът “Тялото го издава” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Практики от класната стая: Пролетен базар или как да развием самоосъзнатост и отговорност чрез благотворителност

Много често в учителската практика си задаваме едни и същи въпроси и се срещаме със сходни проблеми при учениците. Всеки учител се е сблъсквал с

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас