Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група
1.(InnoSupport)
Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. Метод 635 се обозначава често и с термина „brainwriting” – записване на идеи. Целта на техниката е намирането на идеи за разрешаването на даден проблем чрез изпълняването на няколко основни принципа. Шест души записват своите 3 предложения за разрешаване на даден проблем в рамките на 5 минути. След изтичане на определеното време (обикновено 5 минути), участниците в групата предават своите предложения на съседа си, който доразвива техните идеи или дава нови три идеи. Предаването на предложения измежду участниците в групата продължава докато всеки от тях види предложенията на останалите и е дал своите предложения към тях.
2.Наръчник Развиване на умения на 21- век:
Тази стратегия може да бъде изпълнена в по-лек вариант – Класът се разделя на групи по шестима души, имат на разположение пет минути, за да измислят три решения/идеи.
Примерна инструкция
Всички да се разделят на отбори от по шестима души. Имате на разположение пет минути, за да предложи всеки от вас по една идея/решение. Накрая трябва да изберете кои три идеи/решения да представите. Запишете ги на листа пред вас.
Предимства на стратегията
- Учениците работят в екип;
- Учениците имат възможност да използват и други техники за генериране на идеи;
- Стратегията отнема кратко време;
- Груповата работа „сваля“ нивото на напрежение у онези ученици, които се чувстват „блокирали“.
За тази стратегия е хубаво да имате предвид, че:
- е важно всяка група да знае, че всеки участник има важна роля в груповата работа;
- може времето да не стигне на всички групи, ако учениците за първи път правят нещо такова; може да пуснете хронометър, по който да си следят колко време им остава, или да дадете повече време, ако прецените;
- добре е да се предвиди време, в което след упражнението учениците да споделят своите идеи с класа. В зависимост от броя на групите това може да отнеме допълнително 5-10 минути.