Оставете им време да прочетат текста внимателно. Разделете ги на групи според броя абзаци (помислете предварително на какъв принцип ще бъдат разделени учениците и последствията от това). Всяка група може да направи комикс или рисунка по абзаца си. Задайте им време. След това оставете време за обяснение на рисунките/комиксите.
Резултат: Тълкуват информация от текста, като я визуализират.
Примерна инструкция
Прочетете текста внимателно и направете комикс по втория абзац в рамките на 3-4 минути. След това се подгответе да обясните защо сте нарисували точно това и как го свързвате с информацията от текста.
Предимства на стратегията
- Би станало прекрасно отваряне на урок;
- Би се получило отлично домашно;
- Учениците, които са добри в рисуването, могат да се изявят, ако им е трудно да го правят по друг начин.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- времето за четене на текста може да не стигне на някои ученици;
- някои ученици може да не рисуват добре и това да ги притесни;
- някои ученици може да са се справили отлично със задачата, но да се притеснят да обяснят през класа тълкуванието си;
- ако класът е на групи, може моментът с рисуването да се проточи и да настъпи хаос, трябва да владеете положението.