Визуализация със снимка, рисунка на всеки абзац от текста

Drawing on colourful paper

Оставете им време да прочетат текста внимателно. Разделете ги на групи според броя абзаци (помислете предварително на какъв принцип ще бъдат разделени учениците и последствията от това). Всяка група може да направи комикс или рисунка по абзаца си. Задайте им време. След това оставете време за обяснение на рисунките/комиксите.

Резултат: Тълкуват информация от текста, като я визуализират.

Примерна инструкция
Прочетете текста внимателно и направете комикс по втория абзац в рамките на 3-4 минути. След това се подгответе да обясните защо сте нарисували точно това и как го свързвате с информацията от текста.

Предимства на стратегията

  • Би станало прекрасно отваряне на урок;
  • Би се получило отлично домашно;
  • Учениците, които са добри в рисуването, могат да се изявят, ако им е трудно да го правят по друг начин.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за четене на текста може да не стигне на някои ученици;
  • някои ученици може да не рисуват добре и това да ги притесни;
  • някои ученици може да са се справили отлично със задачата, но да се притеснят да обяснят през класа тълкуванието си;
  • ако класът е на групи, може моментът с рисуването да се проточи и да настъпи хаос, трябва да владеете положението.

Още полезни статии:

Ученическо участие и активизъм

Как да запалим един тийнейджър по доброволчеството и какво печелят всички от това? Практични съвети от TimeHeroes

Тази статия е разработена от TimeHeroes. Ако преподавате на тинейджъри или имате такъв у дома, пратете му я – със сигурност ще се запали по

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.