“Тялото го издава” или как да разпознаваме емоциите си

Децата не могат да разпознават и контролират емоциите си. Често дори и не осъзнават, че далеч не са единствените, които се чувстват по определен начин в дадена ситуация. Това води до непредсказуеми емоционални изблици, обикновено в най-лошия момент, напрежение, липса на концентрация и излишен стрес.

За съжаление, този дефицит на емоционална интелигентност се проявява и в класната стая. Тогава всяка оценка, критика, неуспех или разногласие се превръщат в бомба с часовников механизъм. Ако често ви се налага да прекъсвате часа, за да успокоите разстроен ученик или да предотвратите спор, урокът, който ви предлагаме, ще ви помогне да се погрижите за първопричината, а не просто да продължавате да потискате симптомите.

Урокът “Тялото го издава” е специално разработен за първокласници и целта му е да помогне на децата да се научат да разпознават емоциите си с помощта на сигналите, които тялото изпраща – сълзи, усмивка, сбръчени вежди, учуден поглед, треперещи ръце и т.н. Само ако децата разпознават емоциите си, ще могат да се научат да се справят с тях. А това на свой ред ще им помогне да се владеят и да се разбират по-добре с останалите.

Урокът е разписан изключително подробно, към него има и раздавателни материали за учениците, така че можете директно да си го свалите и приложите в час.

Свалете си урока тук.

Урокът “Тялото го издава” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да постигнем хармония в класната стая?

Учениците са различни – всяко дете има своя собствена уникална история; има своите стремежи, предизвикателства и опит, които предопределят до голяма степен решенията, които взима

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.
Комуникативни умения

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.

Учениците наблюдават своите съученици за паразитни думи и дистрактори, записват ги и за определен период от време отбелязват колко често се използват. Целта е да

Пресмятат по порядък, закръглят
Математическа грамотност

Пресмятат по порядък, закръглят

Тази стратегия е вариант на предишната (4.1.1.), като тук провокираме учениците да предположат горе-долу какъв резултат ще получат, преди да направят конкретното пресмятане. Например, ако

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.