“Това съм аз” или как намирам общ език с всичките си съученици

Представете си една приветлива класна стая, пълна с много и различни първокласници, които учат, работят и играят заедно в пълно разбирателство. Няма спорове за това кой до кого ще седне или кой в коя група трябва да бъде. Никой не е мишена за подигравки, а напротив – всеки знае, че винаги може да разчита на съучениците си за морална подкрепа или съвет. Подобна хармония не е нито илюзорна, нито случайна.

Всеки учител, който се е сблъсквал с предизвикателството, наречено “новосформиран клас”, много добре знае колко време, труд и усилия отнема създаването на приятелски взаимоотношения, основани на взаимно доверие между децата. Когато класът не е сплотен, децата не се чувстват комфортно в час, а учебният процес буксува, независимо от това колко старание е вложил учителят в уроците.

Ако в момента се намирате в подобна ситуация, можем да ви помогнем! Споделяме ви урока “Това съм аз”. Целта му е да помогне на децата да открият нещата, които ги правят такива каквито са и да им покаже, че всички си приличаме и различаваме по нещо.

“Това съм аз” е подходящ урок не само за новосформиран клас, но и когато в класа възникнат конфликти или децата са разделени на няколко групи, които враждуват помежду си и непрекъснато се съревновават.

Урокът е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. В края на урока всеки ученик ще разполага със собствен автопортрет. Можете да направите импровизирана галерия в класната стая, която казва: “Това сме ние и всеки от нас е прекрасен по свой собствен начин – трябва да ценим както приликите, така и различията помежду ни”.

Свалете си урока тук.

Урокът “Това съм аз” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да постигнем хармония в класната стая?

Учениците са различни – всяко дете има своя собствена уникална история; има своите стремежи, предизвикателства и опит, които предопределят до голяма степен решенията, които взима

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Дискусия върху постер (Place mat)

Изключително лесна за използване стратегия, приложима във всички предметни области. Изключително популярна и използвана в англоезичните държави. Учениците се разделят на малки групи около флипчарт

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.