Отсяване на една ключова дума от всеки абзац и осмисляне на връзката им

Book on white background

Учениците прочитат внимателно текста и си маркират ключови думи от него. След това отсяват по една ключова дума от всеки абзац и търсят връзката между тях, като измислят заглавие на текста. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 6-7 минути.

Резултат: Учениците измислят стандартно заглавие на текст.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 6 минути да отсеете по една ключова дума от всеки абзац и да намерите връзката между тях, така че да напишете заглавие на текста.

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни видове текстове;
  • Учениците отсяват ключови думи;
  • Би се получило добро отваряне на урок.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици могат да срещнат непознати думи, термини и фрази, което да ги обърка;
  • някои ученици могат да се затруднят с изпълнението на задачата за толкова минути;
  • някои ученици да се затруднят при отсяването на ключовите думи и това да ги обърка при заглавието;
  • възможно е да се затруднят при обединяването на ключовите думи в заглавие.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Кое бих избрал?

Учениците чуват въпрос и трябва да изберат между две опции и да обяснят избора си.   Самоосъзнатост: учениците разбират и обясняват собствения си избор. 5

Социално-емоционално учене

Поема от името на историческа личност

След като се запознаят с определена тема от материала по История, учениците се поставят на мястото на конкретна историческа личност и създават поема или текст

Умения за учене

Интерактивни методи за учене: Рисуване и памет

Известно е, че човек по-лесно запомня важна информация и съпътстващи я детайли, когато… рисува. Тогава човек се “принуждава” да обработва информацията по много начини: визуално,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали