Обратно планиране

Обратно планиране

Обратното планиране представлява начин за планиране на дългосрочна дейност от края към началото. Ако целта е да се направи макет на сграда, ученикът започва да мисли от края – как ще изглежда неговият макет, после начертава стъпките, през които трябва да мине във времето, за да се справи (какви материали ще са му нужни и т.н.).

Резултат: Учениците са направили план с точни и ясни стъпки за работа.

Примерна инструкция

На листа пред себе си запишете каква е крайната ви цел. Започнете да мислите по какъв начин ще я постигнете, като вървите от края към началото. Последната стъпка е готовият ви продукт. Но как стигате до него? Напишете коя е предпоследната стъпка, после коя е стъпката преди нея и така ще стигнете до това, от което всъщност трябва да започнете. Всеки трябва да има поне 3 стъпки на работа.

Предимства на стратегията

  • Стратегията създава навици за планиране;
  • Учениците се учат да подреждат задачите си;
  • Стратегията помага за разпределението на целите във времето и за планирането на ресурсите, нужни за изпълнението на задачата.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • в началото е добре учениците да видят примерна схема;

възможно е някои от тях да се затруднят с мисленето от края към началото, затова може да им помогнете, като им дадете въпроси, на които трябва да отговорят.

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали