Обратно планиране

Обратно планиране

Обратното планиране представлява начин за планиране на дългосрочна дейност от края към началото. Ако целта е да се направи макет на сграда, ученикът започва да мисли от края – как ще изглежда неговият макет, после начертава стъпките, през които трябва да мине във времето, за да се справи (какви материали ще са му нужни и т.н.).

Резултат: Учениците са направили план с точни и ясни стъпки за работа.

Примерна инструкция

На листа пред себе си запишете каква е крайната ви цел. Започнете да мислите по какъв начин ще я постигнете, като вървите от края към началото. Последната стъпка е готовият ви продукт. Но как стигате до него? Напишете коя е предпоследната стъпка, после коя е стъпката преди нея и така ще стигнете до това, от което всъщност трябва да започнете. Всеки трябва да има поне 3 стъпки на работа.

Предимства на стратегията

  • Стратегията създава навици за планиране;
  • Учениците се учат да подреждат задачите си;
  • Стратегията помага за разпределението на целите във времето и за планирането на ресурсите, нужни за изпълнението на задачата.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • в началото е добре учениците да видят примерна схема;

възможно е някои от тях да се затруднят с мисленето от края към началото, затова може да им помогнете, като им дадете въпроси, на които трябва да отговорят.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

Timed Retell - Преразказ за време (по двойки)
Комуникативни умения

Timed Retell – Преразказ за време (по двойки)

В тази стратегия учениците практикуват умения за слушане и говорене. Учениците се разделят на двойки и един след друг говорят, изслушват се и след това

Търсене на незададените въпроси по темата
Креативност

Търсене на незададените въпроси по темата

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да намерят нестандартната гледна точка към

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали