Модератор

Модератор

За ефективната работа в група и постигането на целта всеки да слуша активно и да цени различното мнение е необходимо във всички отбори да има по един модератор, който да дава думата на говорещите и да следи за спазването на нормата на класа.

Предимства на стратегията

  • Участието на модератора в отборите помага на учениците да водят структуриран диалог и повишава ефективното слушане и приемане на различното мнение;
  • Способността да се модерира е важна за много професии, ето защо е добре да се развива отрано.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • модераторът е една важните роли в екипа и учителят трябва предварително да е обяснил в какво се състои неговата работа;
  • важно е модераторът да остава безпристрастен и да прилага едни и същи правила и последствия към всички. Понякога учениците „пренясят“ междуличностните си взаимоотношения върху работата и е добре да им се напомня, че когато модерират, те са безпристрастни професионалисти.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали