Чертаят схема, описваща всички сили, които влияят на даден обект

Чертаят схема, описваща всички сили, които влияят на даден обект

Стъпка 1
Изберете обект или предмет. Напишете думата на обекта на дъската, нарисувайте го или раздайте малки листчета с името на обекта на децата. Ако имате на разположение 3D обект, подгответе го преди часа на видно място в стаята.
Примери:

  • При отварянето на урока помолете децата да нарисуват всичко, което влияе на обекта (1. клас, 1. срок), или да напишат около него какво според тях му влияе (ако ползвате лепящи се листчета).
  • Литература: Христо Ботев – изброявате всичко, което е повлияло на поета.
  • Физика: Стол (вие сте седнали на него).

Записвайте всяко предположение на децата, като обсъждате и гласувате дали наистина влияе, или не.
Целта е да извлечете всички влияния, които децата знаят в съответния клас и да ги поставите в обща схема.

Стъпка 2

  • Вариант 1 – нека всяко дете напише по кой предмет в училище според него се изучава съответното влияние.
  • Вариант 2 (по-големи ученици) – да запишат в коя наука се изучава съответното влияние.

Предимства на стратегията

  • Кара учениците да виждат междудисциплинарните връзки, да си задават въпроси;
  • Подходяща е при започване на нов раздел – подчертавате влиянията, които ще учите в него;
  • Подходяща е за първи урок, в началото на учебната година, за да подчертаете посоката, фокуса на науката, която преподавате;
  • Кара учениците да мислят по-дълбоко за процеси и явления от всекидневието.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • ще се наложи първия път да насочвате децата чрез въпроси, за да достигнат до всички влияния;
  • би могла да отнеме повече време, ако има неясноти в разбирането защо нещо влияе или не влияе на даден обект;
  • ако ползвате вариант с листчета, ще ви отнеме време дете да ги събере и да ги четете едно по едно/записвате на дъската;
  • могат да започнат разпалени дискусии.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.