fbpx
Научна грамотност

Чертаят схема, описваща всички сили, които влияят на даден обект

Чертаят схема, описваща всички сили, които влияят на даден обект

Стъпка 1
Изберете обект или предмет. Напишете думата на обекта на дъската, нарисувайте го или раздайте малки листчета с името на обекта на децата. Ако имате на разположение 3D обект, подгответе го преди часа на видно място в стаята.
Примери:

  • При отварянето на урока помолете децата да нарисуват всичко, което влияе на обекта (1. клас, 1. срок), или да напишат около него какво според тях му влияе (ако ползвате лепящи се листчета).
  • Литература: Христо Ботев – изброявате всичко, което е повлияло на поета.
  • Физика: Стол (вие сте седнали на него).

Записвайте всяко предположение на децата, като обсъждате и гласувате дали наистина влияе, или не.
Целта е да извлечете всички влияния, които децата знаят в съответния клас и да ги поставите в обща схема.

Стъпка 2

  • Вариант 1 – нека всяко дете напише по кой предмет в училище според него се изучава съответното влияние.
  • Вариант 2 (по-големи ученици) – да запишат в коя наука се изучава съответното влияние.

Предимства на стратегията

  • Кара учениците да виждат междудисциплинарните връзки, да си задават въпроси;
  • Подходяща е при започване на нов раздел – подчертавате влиянията, които ще учите в него;
  • Подходяща е за първи урок, в началото на учебната година, за да подчертаете посоката, фокуса на науката, която преподавате;
  • Кара учениците да мислят по-дълбоко за процеси и явления от всекидневието.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • ще се наложи първия път да насочвате децата чрез въпроси, за да достигнат до всички влияния;
  • би могла да отнеме повече време, ако има неясноти в разбирането защо нещо влияе или не влияе на даден обект;
  • ако ползвате вариант с листчета, ще ви отнеме време дете да ги събере и да ги четете едно по едно/записвате на дъската;
  • могат да започнат разпалени дискусии.

Tags

1-4 клас 5-7 клас 8-12 клас Google Docs – лесна и бърза работа с форматиране на документи PISA 2018 STEM БЕЛ Генериране на идеи География Гражданска грамотност Добри практики Ефективност на работа и управление на времето Ефективно управление на времето с Google Calendar Извлича информация от непрекъснат текст История Как да използвате Гугъл класна стая като учител Как да използваш Gmail за бърза и ефективна работа Как да използваш Google Drive за да управляваш файлове и колаборация Как да използваш Google Slides за да правиш професионални презентации Как да направим безплатен училищен сайт с Google Sites Как да създаваш анкети бързо и удобно с Google Forms Компетентности 2020 - Враца Комуникационни умения Креативност Критическо мислене Логическа връзка Логическо мислене Математика Математическа грамотност Обобщава тълкува информация от непрекъснат текст Организация на процеса Осмисля оценява информация от непрекъснат текст Представяне и защита Работа в екип СЕУ 1 Клас СЕУ 2 Клас СЕУ 3 Клас Социално-емоционални умения Умение за личностно развитие Умения на 21 век Четене на текст Четене с разбиране Четивна грамотност Чужд език научна грамотност

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.