ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС - УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР
Компетентности в училище: умения на XXI век в час
Курсът предвижда цялостна подкрепа за планиране на интегриран подход за преподаване с фокус върху уменията на ХХI век в контекста на различните учебни предмети. Курсът цели да надгради уменията на учителите да работят целенасочено за развиване на компетентности у учениците.
- В3, Випуск 2022-2024, ПЕ, Умения, Училища за пример
- fdgdfg
Курсът обучава учителите да се запознаят, използват и пробват различни техники за развиване на т.нар. умения на 21-ви век в класната стая.
- Изследваме какво означава “умение на 21-ви век” и от какви елементи се състои.
- Изследваме кои фактори допринасят за задълбоченото и качествено учене на всички ученици.
- Поставяме цели за развитието на умения у учениците.
- Прилагаме стратегии за развиване на умения на фокус.
- Проследяваме напредъка по уменията, които сме поставили на фокус.
- Споделяме добри практики в екипа и отвъд него.
- Развиваме себе си като професионалисти.
Асинхронни сесии
- Предварителна подготовка
- индивидуални и/или групови задачи в училищен екип;
- лична отговорност и самоорганизираност – кога, за колко време, през коя платформа работим за изпълнение на съвместните задачи;
- В групи по време на обучението
Ще Ви предизвикваме да работите по различен начин, в различни групи и с разнообразни задачи по време на обучението.
- Училищен екип – педагогическия екип от училище, с който сме в курса
- Учебна група – групи със участници от различни училища
Синхронни сесии
- В синхронните дни – всички сме заедно в зум.
- Времето, необходимо за участие през обучителните дни е 8 учебни часа, със съответни предвидени почивки.
- Обучението започва сутрин, в 9.00 ч. и приключва в 17.30 ч.
- ВАЖНО! Ще се разделяме в различни групи, затова е важно всеки участник да влиза от различно устройство (ако сте заедно в една зала в училища) и да имате слушалки и пространство да участвате в различните групи.
За успешно участие в обучението, като избран участник се съгласявам със следните условия за участие в обучението:
- Да организирам времето си така, че да мога целенасочено и отдадено да участвам в обучението за ВСИЧКИ ПРЕДВИДЕНИ СЕСИИ – синхронни и асинхронни през ВСИЧКИ ОБУЧИТЕЛНИ ДНИ. За целта предвиждам да ползвам служебен или друг вид отпуск по време на обучителните дни. Очаква се минимум 80% присъствие в синхронните дни.
- Да се включвам в обучението всеки ден навреме, с включена камера и работещ микрофон, като участвам активно с позиция при реализирането на различни индивидуални и групови задачи.
- Да планирам и реализирам в практиката си дейности с учениците, в които целенасочено работя за интегриран подход в образованието по науки.
- Да се подготвям за обучението следвайки асинхронните сесии (предварителната подготовка) няколко седмици преди обучението.
- Да предавам поставените задачи в срок.
Съдържание
Съдържание
МОДУЛ 6 - ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ
Други курсове от Училища за пример

STEM в училище – интегриран подход в образованието по науки
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът подкрепя преподаватели по STEM предмети да създават и реализират STEM преживявания, като стъпват на нуждите и интересите на учениците си и прилагат различни

ЕЗИКОВО ПОДКРЕПЯЩИ УЧИЛИЩА
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът обучава учителите да използват и тестват различни форми на езикова подкрепа при деца с майчин език, различен от езика на преподаване (т.нар. деца

СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕНЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от
Компетентности в училище: умения на XXI век в час
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът предвижда цялостна подкрепа за планиране на интегриран подход за преподаване с фокус върху уменията на ХХI век в контекста на различните учебни предмети.




