Цели на дейността
Адаптираме умение на фокус на база диагностика на учениците
Начин на работа
Самостоятелно и в училищни екипи, асинхронно
Време
Около 120 – 135 мин.
Цели на дейността
Адаптираме умение на фокус на база диагностика на учениците
Начин на работа
Самостоятелно и в училищни екипи, асинхронно
Време
Около 120 – 135 мин.
Стъпки
СТЪПКА 1
(30 минути)
Инструкция
Самостоятелно
Всеки член на педагогическия екип самостоятелно изследва умението, което избрахте да развивате на фокус във вашия екип в Трявна.
Изследването протича по следния начин:
Пример:
СТЪПКА 2
(30 минути)
Инструкция
Самостоятелно
Открийте критериалната матрица за умението, което сте избрали на фокус (от Наръчника).
Запознайте се с нейните редове и колони.
Какви доказателства за напредъка се изисква да съберете от вашите ученици, за да проследите тяхното развитие?
В рамките на седмицата и на база работата ви досега наблюдавайте учениците си и проверете техния напредък по умението според критериалната матрица.
Следете за конкретни реплики, които сте записали в таблицата в работния файл. Може да добавяте изказвания, които сте чули в процеса на работа.
(Важно! За да ограничите фокуса и да не се окажете с твърде много данни и невъзможност да ги събирате, изберете час и конкретна дейност, по време на която да правите наблюденията в класа, в който сте решили да развивате умения.)
СТЪПКА 3
(60 минути)
Инструкция
В педагогическия екип
Определяме умението, което ще развиваме целенасочено, като използваме Алгоритъм за избор на компетентност.
Част 1
15 минути: Самостоятелно мислене по темата
Част 2
45 минути: Групова дискусия
Целта да преминем отново през този разговор с нашите колеги е да задълбочим разбиранията си за нуждите на нашите ученици на база конкретните данни и ситуации, които сме наблюдавали от началото на учебната година.
В Трявна бяхме през месец август – възможно е някои от вас да не са познавали учениците, на които ще преподават, а пък други – да са видели промени след лятото.
Важно е когато поставяме цели за развиване на конкретни умения, те да стъпват върху най-актуалните нужди и събрани данни.
До края на тази учебна година няма да ви връщаме до избор на нова компетентност отново, но ако сметнете, че сте постигнали целите по-рано, ви окуражаваме да преминете отново през въпросите в алгоритъма.
СТЪПКА 4
(15 минути)
Инструкция
В педагогическия екип и самостоятелно
Към всяко умение в Наръчника има разработени конкретни стратегии за развиване на умението. Разгледайте стратегиите за Вашето умение на фокус и разпределете по 1 стратегия на всеки член на екипа, така че да не се повтарят.
Нека после всеки самостоятелно помисли върху следните въпроси и се подготвя да представи стратегията по време на синхронното обучение като записва кратки отговори на следните въпроси в презентация за училището (намерете Вашето училище в ТАЗИ папка):