Началните учители знаят, че предотвратяването на конфликтите е много по-трудно от това да прекъснеш един вече възникнал конфликт. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които са в състояние напълно самостоятелно да предотвратяват всякакви конфликти още в зародиш. Разгорещена игра на двора? Няма проблем! Разпалена дискусия в час? Не се притеснявайте! Прибързана и неуместна забележка от приятел? Всичко е под контрол!
Това е напълно възможно, ако децата притежават умението да управляват конфликти. А вие можете да им го преподадете в час! За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да “регулират температурата” на всяка конфликтна ситуация. Учениците ви ще усвоят това умение с помощта на разнообразни въпроси за дискусия и увлекателната история на Мими и Мони.
Както сами ще се уверите, урокът “Да охладим страстите” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Мими и Мони и как ще помогнат на учениците ви да разрешават междуличностни конфликти, ще разберете само ако си свалите урока.
Свалете си урока тук.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Да охладим страстите” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.