Учениците прочитат внимателно текста. След това имат 10 минути да извадят поне 4 двойки думи, които да са противоположни или да си контрастират. Накрая на базата на това сравнение и като разсъждават, да направят оценка на текста с 3-4 изречения, анализирайки авторовото отношение към него.
Резултат: Учениците откриват отношение на автора към текста.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 10 минути да извадите поне 4 двойки противоположни думи и разсъждавайки върху тях, да направите оценка на текста с 3-4 изречения, като помислите и за авторовото отношение.
Предимства на стратегията
- Учениците разсъждават, сравнявайки двойки думи по критерий;
- Би било сполучливо и полезно домашно;
- Може да се използва и за самостоятелна практика.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- някои ученици може да се затруднят при анализа на двойките думи, дайте им пример с една двойка;
- трябва да сте готови да дадете и пример с пасаж с авторово отношение;
- някои ученици може да се затруднят при оценката, дайте им насоки.