Какво се случва?
Важно е да се направи ясно обобщение на най-ключовото, което учениците са научили в часа.
Важно е да има дейност в края на часа, която бележи краят му и оставя учениците с чувство за завършеност, успех и напредък.
Примерни стратегии:
Стратегии от началото на часа – рамкиращи:
Стратегии
Как това помага?
Води до Активно учене:
- Целенасочено упражнение
- Индивидуални начини на учене
Какво правят учениците?
- Обобщават по въпроси / начало на изречение;
- Задават своите въпроси към учител; (Оставят въпроси в кутия / паркинг за въпроси);
- Споделят как са се чувствали по време на часа и защо;
- Самооценяват се;
- Оценяват работата на съучениците си;
Каква е ролята на учителя?
- Изготвя задачи, които извеждат мисленето на учениците наяве;
- Задава ясна стратегия за обобщаване (ЗИН таблица; паркинг за въпроси и т.н.);
- Проследява и записва отговори на учениците;
- Обобщава накратко след като чуе всички / няколко ученици;