Добро настроение като по поръчка в час?

Най-малките ученици сменят настроението си десетки пъти на ден. Това е нормален етап в детското развитие, но дори и да го осъзнават, това не ги кара да се чувстват по-добре. Липсата на емоционален самоконтрол тежи както на децата, така и на учителите, които трябва да редуват преподаването с разрешаване на разгорещени спорове или бърсане на сълзи.

Иска ли ви се понякога да махнете с вълшебна пръчка и вашите четвъртокласници изведнъж да се почувстват прекрасно? За съжаление, не можем да ви снабдим с магически сили, но ви предлагаме урок, с който да помогнете на децата да разпознават положителните си емоции и да ги “призовават” с няколко лесни метода, когато не се чувстват добре. Учениците могат да прилагат тези малки трикове, за да не се разстройват по време на час.

Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. С негова помощ децата ще създадат своя собствена съкровищница, която да пълнят с положителни преживявания.

Към урока ще намерите и работни листи с бланка за саморефлексия за проследяване на хубавите емоции. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Съкровищница с положителни емоции” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас