Отсяване на една ключова дума от всеки абзац и осмисляне на връзката им

Book on white background

Учениците прочитат внимателно текста и си маркират ключови думи от него. След това отсяват по една ключова дума от всеки абзац и търсят връзката между тях, като измислят заглавие на текста. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 6-7 минути.

Резултат: Учениците измислят стандартно заглавие на текст.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 6 минути да отсеете по една ключова дума от всеки абзац и да намерите връзката между тях, така че да напишете заглавие на текста.

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни видове текстове;
  • Учениците отсяват ключови думи;
  • Би се получило добро отваряне на урок.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици могат да срещнат непознати думи, термини и фрази, което да ги обърка;
  • някои ученици могат да се затруднят с изпълнението на задачата за толкова минути;
  • някои ученици да се затруднят при отсяването на ключовите думи и това да ги обърка при заглавието;
  • възможно е да се затруднят при обединяването на ключовите думи в заглавие.

Още полезни статии:

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.