Тази стратегия помага на учениците да откроят различни характеристики на отделните елементи от проблема, като фокусира вниманието им към идентифициране на сходни и/или повтарящите се характеристики. Голямата идея на стратегията е да запознае учениците с подход към разрешаване на даден проблем, при който се опитваме да намерим сходни характеристики между познати проблеми и такива, за които търсим решение. Например в час по химия може да зададем упражнение, в което учениците да групират непознати елементи към вече познатите групи от Менделеевата таблица, докато по литература бихме могли да зададем на учениците да групират авторите по характеристики като: период, през който са писали, интереси, групи, в които са членували, и пр.
Предимства на стратегията
- Помага на учениците да структурират сложна информация;
- Изгражда навик у тях да разглеждат информацията в контекст – да видят по-голямата картина.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- при първоначалното й използване е важно да подкрепяме учениците с насоки за принципите, по които да групират елементите.