Стратегията „Живо изречение“ често се използва от учителите в края на часа и тя дава възможност на учениците да представят свободно и уверено своята работа. Учителят задава началото на изречението, например „През този час по…“, и посочени представители от екипите трябва със свои думи да продължат изречението, като всеки говорещ надгражда казаното от предишния говорител.
Предимства на стратегията
- „Живо изречение“ е стратегия, която насърчава учениците да осмислят процеса на работа, стимулира активното слушане и говорене с надграждане.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- при по-малки класове от 15-18 души учителят може да включи всички ученици в „Живо изречение“;
- учителят трябва да постави условие за броя на думите и времето за изпълнение. Най-често учителите дават до три думи на човек за участие в живо изречение;
- има различни разновидности – например учениците могат да използват табелки с думи, с които да сглобят живо изречение по отбори и да го представят устно.