Живо изречение

Живо изречение

Стратегията „Живо изречение“ често се използва от учителите в края на часа и тя дава възможност на учениците да представят свободно и уверено своята работа. Учителят задава началото на изречението, например „През този час по…“, и посочени представители от екипите трябва със свои думи да продължат изречението, като всеки говорещ надгражда казаното от предишния говорител.

Предимства на стратегията

  • „Живо изречение“ е стратегия, която насърчава учениците да осмислят процеса на работа, стимулира активното слушане и говорене с надграждане.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • при по-малки класове от 15-18 души учителят може да включи всички ученици в „Живо изречение“;
  • учителят трябва да постави условие за броя на думите и времето за изпълнение. Най-често учителите дават до три думи на човек за участие в живо изречение;
  • има различни разновидности – например учениците могат да използват табелки с думи, с които да сглобят живо изречение по отбори и да го представят устно.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

Timed Retell - Преразказ за време (по двойки)
Комуникативни умения

Timed Retell – Преразказ за време (по двойки)

В тази стратегия учениците практикуват умения за слушане и говорене. Учениците се разделят на двойки и един след друг говорят, изслушват се и след това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали