Световно кафене

Стратегията „Световно кафене“ се използва за творческо решаване на проблеми и чрез нея се насърчава сътрудничеството и споделянето на нови идеи и мнения от всички участници в групите. Учениците се разделят на три групи и сядат на определените за тях маси. Всяка група има поставени въпроси или проблеми, на които трябва да предложи решение или да даде идеи за решение. На равни интервали от време (например 10 мин) учениците се местят на другите маси, като на всяка маса остава по един домакин, който да обобщава информацията от предходния разговор и да записва новите идеи на новата група. Целта е трите групи ученици да минат през трите маси на „Световното кафене“ и в непринудена атмосфера да споделят своите идеи. По този начин разговорите се обогатяват чрез кръстосване на идеи, генерирани в предишни разговори с другите участници. В края на процеса всяка група се връща при началния си лист с въпроси и сравнява натрупването на идеи. Групите обобщават основните идеи и домакините на групите представят резултатите пред целия клас.

Предимства на стратегията

  • Всички ученици участват в решаването на широк спектър от въпроси и дават разнообразни идеи;
  • Преодолява се конкуренцията между различните групи и се насърчава сътрудничеството;
  • Стимулира се аналитичното мислене чрез надграждане на вече казаното.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • в началото на часа учителят трябва да представи правилата на работа по тази стратегия, както и каква е ролята на домакините, за да не се объркат учениците;
  • необходимо е учителят предварително да осигури подходящо пространство, около което учениците могат да се съберат, и да подготви листа от флипчарт за всеки отбор, както и въпросите, по които ще работят групите;
  • за ефективното прилагане на тази стратегия трябва да учителят следи за времето и точността при изпълнението и представянето.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Мистериозен предмет

Учениците задават поредица въпроси, за да познаят какъв е мистериозният предмет. Предметът е свързан с учебния материал. Самоуправление: Учениците се научават как да управляват спонтанността

Социално-емоционално учене

Поема от името на литературен герой

След като се запознаят с откъс от изучавано произведение учениците създават поема в първо лице от името на избран герой. Осъзнатост: Учениците използват литературни източници,

Социално-емоционално учене

Миграция на хората

Учениците участват в ролева игра, която симулира миграционните процеси . Социална осъзнатост: Учениците разбират основните идеи на миграцията. Управление на взаимоотношенията: Учениците осъзнават  нуждите на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.