Учениците прочитат внимателно текста. След това с помощта на знаци си отбелязват отстрани логическата хронология на изреченията/абзаците. Класът може да работи по групи. Тази стратегия отнема не повече от 5 минути без четенето на текста.
Резултат: Учениците подреждат логически текст.
Примерна инструкция
След като прочетете внимателно разбъркания текст, имате 5 минути да го подредите, като използвате знаци/стрелки, с които да си отбелязвате отстрани.
Предимства на стратегията
- Работят в екип;
- Добър вариант за домашно;
- Научават нови думи и термини;
- Намират логиката на текст.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е нужно да обмислим как ще бъдат разделени учениците, ако работят по групи;
- трябва предварително да зададем знаци, с които да си отбелязват, за да не губят време в измисляне на знаците, което може да им помогне при разчитане на оценка на писмена работа по всички предмети;
- непознати думи и термини може да ги откаже от задачата;
- нужно е да съобразим текста с тяхната възрастова група.