Поставяне на знаци отстрани

A girl writing on a piece of paper

Учениците прочитат внимателно текста. След това с помощта на знаци си отбелязват отстрани логическата хронология на изреченията/абзаците. Класът може да работи по групи. Тази стратегия отнема не повече от 5 минути без четенето на текста.

Резултат: Учениците подреждат логически текст.

Примерна инструкция
След като прочетете внимателно разбъркания текст, имате 5 минути да го подредите, като използвате знаци/стрелки, с които да си отбелязвате отстрани.

Предимства на стратегията

  • Работят в екип;
  • Добър вариант за домашно;
  • Научават нови думи и термини;
  • Намират логиката на текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е нужно да обмислим как ще бъдат разделени учениците, ако работят по групи;
  • трябва предварително да зададем знаци, с които да си отбелязват, за да не губят време в измисляне на знаците, което може да им помогне при разчитане на оценка на писмена работа по всички предмети;
  • непознати думи и термини може да ги откаже от задачата;
  • нужно е да съобразим текста с тяхната възрастова група.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Ученическо самоуправление
Гражданска активност

Ученическо самоуправление

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците изпълняват правата и задълженията си. 12-18 години Около 1 астрономически час В зависимост от

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали