При работа върху по-дългосрочен проект, учителят изработва структурата на проучването в темплейт, който учениците трябва сами да попълнят и да разпределят задачите и времето за изпълнение. Учителят представя пред учениците общия времеви отрязък за работа и темите за проучване, като изисква тях да групират тематично задачите и да определят конкретни срокове за изпълнението на всяка.
Предимства на стратегията
- Учениците се учат да планират и проследяват процеса на работа;
- Насърчава се изследователската работа на учениците;
- Провокира се тяхната любознателност;
- Развива умения за планиране и организация, които ще им бъдат от полза и в бъдеще.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- учителят трябва да изработи структурата на проучването и да формулира задачите за изпълнение;
- учениците трябва да са свикнали с процеса на планиране и определяне на срокове.