Ученикът предава първата версия на своята работа. Учителят я проверява, дава насоки и коментира как да бъде подобрена. Ученикът интегрира обратната връзка в конкретен срок и предава финалната версия на продукта. Учителят поставя оценка на продукта единствено след интегрирана обратна връзка от страна на ученика.
При поправка на контролно учениците трябва да дойдат с конкретни цели, по които да работят извънредно у дома и/или на консултации.
Резултат: Учениците получават оценка на базата на поправена работа с интегрирана обратна връзка.
Предимства на стратегията
- Учениците развиват нагласата, че не е важно само да се създаде даден продукт в срок, но и той да отговаря на най-високите стандарти и качество;
- Мотивира учениците, като им дава втори шанс да покажат най-доброто от себе си;
- Създава положителната нагласа, че не оценката, а качеството на извършената работа е от значение.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
- коментарите и насоките е добре да са в писмена форма, за да може ученикът да ги ползва по време на поправката на работата си;
- критериите за оценка трябва да са дадени преди започване на работата;
стратегията отнема двойно повече време от стандартната проверка.