Преди да бъдат раздадени тестовете/задачите/проектите, се записват заглавието и подзаглавието (ако има такова) на текста на дъската. Учениците имат 3-4 мин да си нахвърлят бележки за това какво знаят вече по темата и евентуални въпроси, които им изникват в съзнанието във връзка с нея. След това могат да се отделят 2 минути за взаимно споделяне на предварителните знания и въпроси. Чак тогава се раздават текстовете и въпросите към тях.
Резултат: Учениците са по-фокусирани към съдържанието на текста.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно заглавието на дъската и си отбележете в тетрадките какво знаете вече по темата и какво ви идва на ум като въпрос. Разполагате с 3 минути. После обсъждаме заедно.
Предимства на стратегията
- Добър начин за отваряне на урок или упражнение, в което учителят води учениците;
- Фокусиране върху текста.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е възможно на някои ученици да им отнеме повече време отговарянето на двата въпроса;
- възможно е някои ученици да не разберат заглавието и да не могат да отговорят;
- възможно е някои ученици да се впуснат в дълги обяснения какво предварително знаят по темата;
- може времето за споделяне да не стигне, ако позволите да отговарят без някакъв ред, и т.н.