Как да си вземем поука от грешките си?

Едно от най-ужасяващите неща за всяко дете е да направи грешка пред съучениците и учителя си. Понякога страхът от възможна грешка е толкова обсебващ, че децата постепенно престават да вдигат ръка в час и дори не си признават, ако не разбират нещо, за да не се злепоставят пред другите. Но именно училището е мястото, където децата би трябвало да се чувстват свободни да грешат на воля, а и да се учат и израстват чрез грешките си.

Идеята, че за да си добър в нещо, трябва да му посветиш много време, усилия, а и да направиш стотици грешки, трудно се възприема от най-малките ученици. Не им е лесно да си представят, че учителите им също е трябвало да научат всичко от нулата, че родителите им не са знаели как да се грижат за бебетата преди да се родят, че шофьорът на автобуса не е знаел как да кара автобус преди да вземе книжка и т.н. Заслужава си да отделите необходимото време, за да покажете на учениците си, че всеки тръгва отнякъде в усвояването на дадено умение или урок и че грешките са напълно естествена част от учебния процес.

Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да извличат поука от грешките си. Както сами ще се уверите, урокът “Грешки, от които да се поучим” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. В този урок учениците ви ще са разделени на отбори и ще трябва да подготвят няколко кратки представления, които да изнесат пред целия клас. След това ще имате възможност да проведете дискусия с класа и да извлечете ценни поуки заедно.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Грешки, от които да се поучим” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.