Учениците попълват регулярно (седмично, месечно) дневник за рефлексия, в който отговарят на няколко основни въпроса. Учителят проверява дневника на всеки ученик на определени интервали от време и вписва своите коментари.
Примерни въпроси
- Какво постигнах тази седмица/раздел/месец?
- Какви трудности срещнах по пътя?
- Как преодолях тези трудности?
- Какво бих направил/а по различен начин?
Резултат: Целта е дневникът да се поддържа като канал за регулярна писмена обратна връзка между ученик и учител и/или ученик и ментор, и/или ученик и родител.
Предимства на стратегията
- Въпросите са достатъчно общи, за да дадат свобода на ученика да рефлектира върху това, което смята за най-важно. Дневникът може да представлява обобщение и анализ на билетите за рефлексия;
- Обратната връзка от учител/ментор/родител засилва мотивацията за редовно поддържане на дневника;
- Писменият формат позволява на някои по-неуверените ученици да се изразят свободно и да получат обратна връзка, без да изпитват ненужно притеснение.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
- някои ученици не се чувстват уверени да споделят писмено своите мисли и притеснения;
- някои ученици могат да изпитват затруднения да се изказват ясно в писмена форма;
- някои ученици могат да предпочитат устна обратна връзка;
дневниците трябва да бъдат съхранявани на сигурно място, до което само учителят да има достъп