При реализиране на по-дълъг проект е подходящо да се приложи стратегията „Длъжностна характеристика“. Тя включва подробно разписани длъжности на участниците в екипа, които те трябва да изпълняват за определения срок. Целта на тази стратегия е учениците да знаят какви умения ще развиват при изпълняване на конкретната длъжност и в рамките на проекта да минат през всички длъжности, като включително кандидатстват за тях и обясняват защо са мотивирани да извършват тази дейност.
Предимства на стратегията
- Учениците осъзнават какви качества трябва да притежават за различни роли в екипната работа;
- Стимулира се сътрудничеството между тях;
- Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности;
- С помощта на тази стратегия се развива чувството за отговорност сред учениците;
- Учениците се приучават към навици, които ще са им полезни и в бъдеще.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- учителят трябва предварително да разпише изискванията за всяка длъжност;
- учениците могат да напишат характеристиките според своята гледна точка.