Длъжностна характеристика

Длъжностна характеристика

При реализиране на по-дълъг проект е подходящо да се приложи стратегията „Длъжностна характеристика“. Тя включва подробно разписани длъжности на участниците в екипа, които те трябва да изпълняват за определения срок. Целта на тази стратегия е учениците да знаят какви умения ще развиват при изпълняване на конкретната длъжност и в рамките на проекта да минат през всички длъжности, като включително кандидатстват за тях и обясняват защо са мотивирани да извършват тази дейност.

Предимства на стратегията

  • Учениците осъзнават какви качества трябва да притежават за различни роли в екипната работа;
  • Стимулира се сътрудничеството между тях;
  • Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности;
  • С помощта на тази стратегия се развива чувството за отговорност сред учениците;
  • Учениците се приучават към навици, които ще са им полезни и в бъдеще.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва предварително да разпише изискванията за всяка длъжност;
  • учениците могат да напишат характеристиките според своята гледна точка.

Още полезни статии:

Договор между ученици и учители
Гражданска активност

Договор между ученици и учители

След като сте се запознали с учениците и е настъпил моментът да изразите очакванията си към тях, както и те към вас, можете да се

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Мозъчна атака
Креативност

Мозъчна атака

Брейнсторминг, или мозъчна атака, е една от най-разпространените стратегии за генериране на идеи. Това е креативна техника за работа в група, чрез която екипът се

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали