Умението за рефлектиране, като всяко друго умение, се усвоява постепенно. Възможно е учениците ни да бъдат на различен етап от усвояването на умението. Тази стратегия ни позволява да диференцираме, когато провеждаме някакъв тип рефлексия, за да бъде тя полезна за всичките ни ученици.
Учителят може да зададе няколко въпроса, които са на различни нива, а учениците да отговорят само на някои от тях – според собственото си ниво. Примерни въпроси с диференциация по нивата на Блум:
Примерни въпроси за самооценка (по нивата на Блум)
- Какво научих от тази задача? Посочете 2 неща.
- Кое от тези две неща е по-важно за мен? Защо?
- Какво знание/умение, което имам, ми беше полезно днес? Как го използвах?
- Бях ли успешен? Защо?
- Кои действия и кои умения водят до успех при изпълнението на тази задача? Защо?
- Как изпълнението на тази задача е полезно за моето развитие?