Prepodavame.bg

Дневник за рефлексия

Дневник за рефлексия

Следваща стъпка при реализирането на целта учениците сами да организират и провеждат рефлексия е въвеждането на дневник за записване на рефлексията. Дневникът може да съдържа няколко стандартни въпроса, които учителят е преценил, че са подходящи за възрастта на учениците и неговия предмет, и се попълва непосредствено след груповата работа.

Предимства на стратегията

  • Воденето на дневник за записване на рефлексията помага на учениците да проследят процеса на учене и да подобрят уменията си за работа в екип;
  • Този дневник е много полезен в края на срока и на годината, когато се правят по-обстойни анализи на постиженията, за да си дадат сметка учениците колко много са постигнали.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят въвежда и изисква от учениците да водят своя дневник за записване на рефлексията;
  • всички ученици трябва да имат отделни тетрадки за дневник, които учителят съхранява, за да не се загубят, и които им дава в края на часа за попълване;
  • учителят по свой избор може да следи дневниците на конкретни ученици – дали спазват набелязаните от тях стъпки и дали има смисъл от рефлексията;
  • в училище има ученици, които се затрудняват с писането. Те могат да направят аудиодневник на своята рефлексия със своя или на учителя мобилен телефон и да събират аудиофайловете в електронен вид;
  • важно е рефлексията да се прави на момента, а не да се отлага за другия ден, защото детайлите, трудностите и постиженията се забравят от учениците.

Сподели статията с колеги:

Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период  на ползване до края на учебната година. 

Популярни статии:

Графични органайзери за писане

Вече се запознахме с графичния органайзер, с чиято помощ учителите могат лесно да представят, класифицират и опростят дадена информация и изобщо – да улеснят ученето

Получавай най-новите ресурси по имейл

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg

  • Над 1000 статии по всички предмети
  • Готови уроци и приложими практики
  • 25+ онлайн обучения със сертификат
  • Над 100 работни листове, шаблони и наръчници
  • Обучения за вътрешноучилищна квалификация
  • Архив с над 150 уебинари и бюлетини