Дневник за рефлексия

Дневник за рефлексия

Следваща стъпка при реализирането на целта учениците сами да организират и провеждат рефлексия е въвеждането на дневник за записване на рефлексията. Дневникът може да съдържа няколко стандартни въпроса, които учителят е преценил, че са подходящи за възрастта на учениците и неговия предмет, и се попълва непосредствено след груповата работа.

Предимства на стратегията

  • Воденето на дневник за записване на рефлексията помага на учениците да проследят процеса на учене и да подобрят уменията си за работа в екип;
  • Този дневник е много полезен в края на срока и на годината, когато се правят по-обстойни анализи на постиженията, за да си дадат сметка учениците колко много са постигнали.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят въвежда и изисква от учениците да водят своя дневник за записване на рефлексията;
  • всички ученици трябва да имат отделни тетрадки за дневник, които учителят съхранява, за да не се загубят, и които им дава в края на часа за попълване;
  • учителят по свой избор може да следи дневниците на конкретни ученици – дали спазват набелязаните от тях стъпки и дали има смисъл от рефлексията;
  • в училище има ученици, които се затрудняват с писането. Те могат да направят аудиодневник на своята рефлексия със своя или на учителя мобилен телефон и да събират аудиофайловете в електронен вид;
  • важно е рефлексията да се прави на момента, а не да се отлага за другия ден, защото детайлите, трудностите и постиженията се забравят от учениците.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

Timed Retell - Преразказ за време (по двойки)
Комуникативни умения

Timed Retell – Преразказ за време (по двойки)

В тази стратегия учениците практикуват умения за слушане и говорене. Учениците се разделят на двойки и един след друг говорят, изслушват се и след това

Търсене на незададените въпроси по темата
Креативност

Търсене на незададените въпроси по темата

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да намерят нестандартната гледна точка към

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали