ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС - УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР
СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕНЕ
Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и умения. Нагласата за развитие е сред тях. Тя е едно от тези на пръв поглед малки детайли, които всъщност чертаят различно бъдеще за децата, у които тя е стимулирана. В този курс ще научиш какво е нагласата за радвитие и как да развиеш у теб и твоите деца.
- В3, Випуск 2022-2024, ПЕ, Училища за пример
- fdgdfg
- Придобиваш знания и умения за това как изглежда на практика системният подход за интегрирано социално-емоционално учене;
- Да интегрираш СЕУ в редовния учебен процес и го извеждаш като основен приоритет наравно с академичното развитие и базовото ограмотяване на учениците.
- Да изграждаш и поддържаш култура в класната стая, която подпомага академичното, социално и емоционално развитие на учениците.
- Да проследяваш и измерваш социално- емоционалното развитие на учениците, за да взимат решения, базирани на данни.
- Да обменяш добри практики и научени уроци от личната си практика или тази на училището им насочени към развиване на социално-емоционални умения.
- Да анализираш собствените СЕУ, да идентифицираш силни области и области, които искаш да развиеш, да генерираш идеи как би могъл/а да развиеш тези области.
Асинхронни сесии
- Предварителна подготовка
- индивидуални и/или групови задачи в училищен екип;
- лична отговорност и самоорганизираност – кога, за колко време, през коя платформа работим за изпълнение на съвместните задачи;
- В групи по време на обучението
Ще Ви предизвикваме да работите по различен начин, в различни групи и с разнообразни задачи по време на обучението.
- Училищен екип – педагогическия екип от училище, с който сме в курса
- Учебна група – групи със участници от различни училища
Синхронни сесии
- В синхронните дни – всички сме заедно в зум.
- Времето, необходимо за участие през обучителните дни е 8 учебни часа, със съответни предвидени почивки.
- Обучението започва сутрин, в 9.00 ч. и приключва в 17.30 ч.
- ВАЖНО! Ще се разделяме в различни групи, затова е важно всеки участник да влиза от различно устройство (ако сте заедно в една зала в училища) и да имате слушалки и пространство да участвате в различните групи.
Prepodavame
- Материали и задачи
- Работни листи – > за задачи в синхронни сесии и асинхронни
- Ресурси
- Материали и задачи
- Допълнителни ресурси
За успешно участие в обучението, като избран участник се съгласявам със следните условия за участие в обучението:
- Да организирам времето си така, че да мога целенасочено и отдадено да участвам в обучението за ВСИЧКИ ПРЕДВИДЕНИ СЕСИИ – синхронни и асинхронни през ВСИЧКИ ОБУЧИТЕЛНИ ДНИ. За целта предвиждам да ползвам служебен или друг вид отпуск по време на обучителните дни. Очаква се минимум 80% присъствие в синхронните дни.
- Да се включвам в обучението всеки ден навреме, с включена камера и работещ микрофон, като участвам активно с позиция при реализирането на различни индивидуални и групови задачи.
- Да планирам и реализирам в практиката си дейности с учениците, в които целенасочено работя за интегриран подход в образованието по науки.
- Да се подготвям за обучението следвайки асинхронните сесии (предварителната подготовка) няколко седмици преди обучението.
- Да предавам поставените задачи в срок.

Съдържание
Съдържание
Други курсове от Училища за пример

STEM в училище – интегриран подход в образованието по науки
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът подкрепя преподаватели по STEM предмети да създават и реализират STEM преживявания, като стъпват на нуждите и интересите на учениците си и прилагат различни

ЕЗИКОВО ПОДКРЕПЯЩИ УЧИЛИЩА
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът обучава учителите да използват и тестват различни форми на езикова подкрепа при деца с майчин език, различен от езика на преподаване (т.нар. деца

СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕНЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от
Компетентности в училище: умения на XXI век в час
ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът предвижда цялостна подкрепа за планиране на интегриран подход за преподаване с фокус върху уменията на ХХI век в контекста на различните учебни предмети.




