Бърза среща (Speed dating)

Бърза среща (Speed dating)

Бързи срещи е популярно събитие за запознанства, което лесно може да се пренесе в класната стая. Идеята е, че участниците се разделят на две големи равни групи (оригинално мъже – жени) и всеки говори за ограничено време (3-5 мин) пред всеки от другата група. Тази стратегия е най-приложима при изучаването на чужди езици, но всеки, който се е концентрирал върху комуникационни умения и по-специално върху представяне и създаване на първо впечатление, може да я приложи. Освен върху представяне фокусът може да се мени според целите (напр. фокус „интереси“, „кариериерна ориентация“).

Примерна инструкция

Учениците се разделят на две равни групи в редици една срещу друга. При сигнал (звънче, “старт”) учениците сядат един срещу друг и започват да говорят по дадената им задача за определеното време. При изчерпване на времето учениците чуват сигнала и трябва да станат и да се преместят при следващия участник (съседен стол/чин). Това се повтаря, докато всички участници са говорили с всеки от отсрещната група.

Предимства на стратегията

  • Лесна за подготовка, изпълнение.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • трудно е да се управлява и следи (всички са по двойки и говорят по едно и също време);
  • неизбежни са различия в нивото и подготовката на учениците;
  • трябва предварително да сте преподали и демонстрирали поне веднъж представяне, какво означава да се създава първо впечатление и защо е важно.

Още полезни статии:

Договор между ученици и учители
Гражданска активност

Договор между ученици и учители

След като сте се запознали с учениците и е настъпил моментът да изразите очакванията си към тях, както и те към вас, можете да се

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Дискусия върху постер (Place mat)

Изключително лесна за използване стратегия, приложима във всички предметни области. Изключително популярна и използвана в англоезичните държави. Учениците се разделят на малки групи около флипчарт

Каталог на идеите
Креативност

Каталог на идеите

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да документират изводите от своето проучване.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали