Как да се изслушваме въпреки различията?

Конфликтните ситуации, възникнали в час или през междучасието, са част от ежедневието на всеки начален учител. И въпреки че сравнително лесно можем да “заповядаме” на децата да пазят тишина или да седят мирно и да слушат, трудно ще ги накараме наистина да чуят какво се опитва да обясни учителят или съученикът, с когото имат разногласия.

Умението да слушаме активно, особено в ситуация на конфликт, е полезно не само в класната стая и ще служи на учениците през целия им живот. Затова си струва да отделите малко време и да им предадете този ценен урок. Ние сме насреща да ви помогнем! Споделяме ви един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите четвъртокласници как да се уверят, че разбират какво се опитва да им каже някой.

Както сами ще се уверите, урокът “Парафраза” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Учениците ви ще учат с помощта на увлекателни въпроси за дискусия, ролеви игри и работа по двойки. Ще привлечете вниманието им и с интересната история на Лили и Марко, които не са в никак добри отношения, но в крайна сметка намират начин да се помирят, защото всеки ден трябва да делят един чин.

Към урока ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А как точно се помиряват Лили и Марко, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Парафраза” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.
Комуникативни умения

Предизвикателство: открий; запиши; избегни.

Учениците наблюдават своите съученици за паразитни думи и дистрактори, записват ги и за определен период от време отбелязват колко често се използват. Целта е да

Пресмятат по порядък, закръглят
Математическа грамотност

Пресмятат по порядък, закръглят

Тази стратегия е вариант на предишната (4.1.1.), като тук провокираме учениците да предположат горе-долу какъв резултат ще получат, преди да направят конкретното пресмятане. Например, ако

Умение за личностно развитие
Кариерно ориентиране и личностно развитие

Умение за личностно развитие

Умение за личностно развитие  Успешните и неуспешните хора не се различават значително по своите способности. Те се различават в желанието си да достигнат своя потенциал. 

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас