Ето как учениците в 3. клас да си поставят цели и да проследяват напредъка си

Умението да си поставят цели затруднява не само децата, но и възрастните. А то е изключително важно, защото ни позволява да постигнем успех в живота. Умението да си поставят цели помага на учениците да получат по-добър успех в училище, да бъдат приети в престижен университет, да започнат мечтаната работа един ден. Затова е важно да използваме всяка възможност, за да развием това умение у децата. 

Повечето от нас обаче знаят, че поставянето на цели само по себе си не е достатъчно. Важно е да можем да проследяваме напредъка си по постигането на целите. Само така ще знаем къде точно се намираме по пътя за постигане на желаните резултати. 

Как да помогнем на учениците да поставят смислени, амбициозни, но постижими цели? И как да ги подкрепим в това да проследяват напредъка си и да коригират подхода си при необходимост? Урокът “Да проследявам напредъка си” ще ви  даде отговор на всички тези въпроси!

Урокът “Да проследяваме напредъка си” ще помогне на вашите ученици да си поставят смислени за тях цели. Те ще имат възможност да анализират действията, които подпомагат постигането на целите и да отсеят онези занимания, които им пречат. 

Как да да подкрепите учениците, когато не успяват да постигнат целите си? И как да поддържате оптимизма и надеждата у децата в моментите на провал? Всичко това ще научите в урока “Да проследяваме напредъка си”. 

Урокът “Да проследяваме напредъка си” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да развием упоритост у децата. Следвайте всяка от стъпките в урока внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици! 

 

Свалете урока “Да проследяваме напредъка си” тук. 

———————————————————————————————————————-

Урокът “Хартиени кули”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас