В края на задачата всеки защитава своя принос

В края на задачата всеки защитава своя принос

За да се постигне целта всички ученици да работят по поставената задача и роля, е много важно учителят да предвиди в края на груповата работа време, в което всички отбори да представят резултатите си. Специфичното изискване в тази стратегия е всеки член на отбора да представи своето участие в групата и собствения принос към общия резултат.

Предимства на стратегията

  • Учениците виждат крайния резултат и своя принос за постигането му;
  • Учениците осъзнават значимостта на умението да си сътрудничат;
  • Учениците разсъждават върху процеса, не само върху резултата, което ще им позволи да го повторят в различна ситуация.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва внимателно да планира времето за представяне на резултатите, така че всички ученици да могат да участват;
  • добре е да се предвиди нещо, с което да се ангажира „публиката“ (водене на бележки, оценка по критериална матрица), защото учениците, които не презентират, може да се разсейват и да пречат на процеса.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Практика за края на учебната година: Татуировка за смисъла в живота (за гимназиален етап)

Последните дни в края на учебната година могат да се превърнат в истинско предизвикателство за учителите и учениците. Когато сме приключили с изходящите тестове и

Симулация на гласуване/референдум
Гражданска активност

Симулация на гласуване/референдум

Когато става въпрос за вземане на решение за каквото и да е в класа, добър механизъм да бъде зачетено мнението на всеки ученик е гласуването.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали