Prepodavame.bg

В края на задачата всеки защитава своя принос

В края на задачата всеки защитава своя принос

За да се постигне целта всички ученици да работят по поставената задача и роля, е много важно учителят да предвиди в края на груповата работа време, в което всички отбори да представят резултатите си. Специфичното изискване в тази стратегия е всеки член на отбора да представи своето участие в групата и собствения принос към общия резултат.

Предимства на стратегията

  • Учениците виждат крайния резултат и своя принос за постигането му;
  • Учениците осъзнават значимостта на умението да си сътрудничат;
  • Учениците разсъждават върху процеса, не само върху резултата, което ще им позволи да го повторят в различна ситуация.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва внимателно да планира времето за представяне на резултатите, така че всички ученици да могат да участват;
  • добре е да се предвиди нещо, с което да се ангажира „публиката“ (водене на бележки, оценка по критериална матрица), защото учениците, които не презентират, може да се разсейват и да пречат на процеса.

Сподели статията с колеги:

Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период  на ползване до края на учебната година. 

Популярни статии:

Номинация с мотивация от съученици

Номинация с мотивация от съученици

Стратегията за изпълнение на роли на ротационен принцип се надгражда от следващата стратегия „Номинация с мотивация“. След като учениците са се запознали и преминали през

Сподели на представител от другия екип

Сподели на представител от другия екип

Една чудесна стратегия за изграждане на увереност в говоренето е споделянето на темата и аргументите с представителите на друг екип. В края на груповата задача

Оценяват чужди планове за действие

Оценяват чужди планове за действие

Следваща стъпка при реализирането на стратегията „По модел“ е прилагането на стратегията „Оценка на план за действие“. След като екипите са изработили по модел своя

Получавай най-новите ресурси по имейл

Още полезни статии:

Ученическо самоуправление
Гражданска активност

Ученическо самоуправление

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците изпълняват правата и задълженията си. 12-18 години Около 1 астрономически час В зависимост от

6 души за 5 минути измислят 3 идеи
Креативност

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Тази стратегия е един от най-лесните начини за кратко време учениците да измислят идеи в екип. Класът се разделя на групи по шестима души, имат

Извлечи алгоритъм
Критично и аналитично мислене

Извлечи алгоритъм

Тази стратегия е подходяща за ученици, които предварително са работили по идентифициране на тенденции или повтарящи се елементи, тъй като за да се извлече алгоритъм,

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg

  • Над 1000 статии по всички предмети
  • Готови уроци и приложими практики
  • 25+ онлайн обучения със сертификат
  • Над 100 работни листове, шаблони и наръчници
  • Обучения за вътрешноучилищна квалификация
  • Архив с над 150 уебинари и бюлетини