Рефлексия за спазване на правила и задължения

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в зависимост от нуждите) да се правят общи рефлексии за спазването на правилата и задълженията на всички. Всеки ученик може да пише първо спазвал ли е всичките си задължения, виждал ли е нарушаване на права на съученици или на свои права и какво е направил в случая. Определяне на спазването на последствията при такива нарушения.

Резултат: Учениците се отнасят отговорно към правата и задълженията – своите и на съучениците си.

Предимства на стратегията

  • Стратегията често припомня на учениците за правата и задълженията им;
  • Изгражда отговорно отношение към самия себе си и към останалите.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • в началото учениците може да не са напълно откровени или да се обвиняват помежду си;
  • задължително е последствията да бъдат спазвани и засегнати.

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Дискусия върху постер (Place mat)

Изключително лесна за използване стратегия, приложима във всички предметни области. Изключително популярна и използвана в англоезичните държави. Учениците се разделят на малки групи около флипчарт

Мисловна карта
Креативност

Мисловна карта

Мисловните карти са удобен начин за визуално изобразяване на идеи с помощта на схема, в която цялата информация е обединена от една ключова дума или

Билет за рефлексия

А. Всеки ученик получава билет с въпроси за рефлексия, на които да отговори в края на часа: Кое е най-важното нещо, което научих в днешния

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.