fbpx
Работа в екип Стратегии Управление на класната стая

Помощник-учител

Помощник-учител

Помощник-учител е стратегия, която се отнася към длъжностните характеристики и тя позволява на изпълняващия тази длъжност да помага на учениците в класа. Помощник-учителят трябва да се „рекламира“ като привилегирована позиция и да се предлага на ротационен принцип. В зависимост от отговорностите помощник-учители могат да бъдат както ученици, които се справят по-добре с учебното съдържание, така и ученици, които имат нужда да се почувстват значими и да бъдат стимулирани.

Предимства на стратегията

  • Учениците упражняват лидерска позиция в класа;
  • Учениците се упражняват в менажиране и разрешаване на конфликти;
  • Учениците се виждат с друга роля и преодоляват стереотипи за самите себе си, което от своя страна ги стимулира занапред.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва много обмислено да разработи длъжностната характеристика на помощник-учителя – според уменията, които иска да развива у учениците си;
  • помощник-учител е длъжност, за която учениците кандидатстват или номинират свой кандидат;
  • учителят трябва да има добре обмислена стратегия за разписване на длъжностната характеристика;
  • в идеалния случай всеки един от учениците би трябвало да има достъп до тази привилегия, а да не се стига до стереотипизиране на „добри“ и „лоши“
    ученици.

За автора

Петко Иванов

Петко е икономист по образование, но преподаването и технологиите винаги са били неговата страст. Пише собствен блог http://petkoivanov.com и подпомага технологично учители и организации за да са по-добри в това, което правят.

Добави коментар

Кликни за да добавиш коментар

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.